Marketing is een breed begrip en kent veel verschillende onderdelen. Eigenlijk is marketing hoe je je bedrijf promoot, in de markt zet en hoe je hierbij in speelt op de klantwens of beter nog op de behoefte van de klant, wanneer hij of zij dit zelf nog niet als een behoefte ervaart. Bedrijven kiezen hierbij vaak een markt segment een doelgroep waar zij zich op focussen, omdat zij vinden dat deze groep het aantrekkelijkste is voor hun product of dienst. Daarnaast moet het product of de dienst ook onderscheidende aspecten hebben, waarmee geconcurreerd kan worden op de markt. Wat maakt jou bedrijf nou zo goed of waardoor willen klanten zeker bij jou kopen? Dit communiceer je via marketing. Vroeger werd er hierbij veel gebruik gemaakt van flyers en brochures die allemaal geprint moesten worden met een hot foil printer. Dit is een speciale printer die grote aantallen documenten gemakkelijker print in vergelijking tot een gewone kabel printer. Toch zijn de tijden nu enorm verandert. Steeds meer speelt zich af online. Bedrijven moeten zijn waar de klant zich bevind en deze zit steeds meer op het internet. Via websites, social media platforms en zoekmachines komen klanten nu in aanraking met een bedrijf. Hierbij is het belangrijk dat je website zo optimaal mogelijk is, zodat de klant ook daadwerkelijk kan vinden op jouw website waar hij of zij naar zoekt. De ene consument is opzoek naar informatie over het bedrijf of product, terwijl de andere consument al een online aankoop wil doen. Bovendien zien we ook veel marketing mixen. Hierbij worden online en offline met elkaar gecombineerd. Dit zien we bijvoorbeeld terug met de QR code. Wanneer men wacht in het bushokje zijn mensen vaak verveelt en kijken zij extra om hen heen. Dit is het moment dat een offline reclame zou kunnen werken. Dankzij een QR code printer kan een QR code bij de offline reclame worden geprint, waardoor klanten ook online benaderd kunnen worden. |
http://www.kba-metronic.com/nl |