Video: Wat is SEO
Voor beginners tot SEO kan de bovenstaande definitie ingewikkeld klinken.

In eenvoudiger termen is Search Engine Optimization een manier om uw website te verbeteren, zodat deze dichter bij de topposities in de zoekresultaten van Google, Yahoo, Bing of andere zoekmachines komt te staan.

Wanneer u een zoekopdracht op Google uitvoert, is de volgorde waarin de terugkerende resultaten worden weergegeven, gebaseerd op complexe algoritmes.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.

Deze algoritmes (ook wel bekend als zoekmachine rangschikkingsfactoren), houden rekening met een aantal factoren voordat ze beslissen welke webpagina’s in de eerste plaats, in de tweede plaats, in de tweede plaats etc. getoond worden.

Het optimaliseren van uw website voor zoekmachines geeft u een voordeel ten opzichte van niet-geoptimaliseerde sites en u verhoogt uw kansen om hoger te scoren.
Wat zijn de belangrijkste fasen van het zoekmachine optimalisatieproces?

Zoals ik hierboven al zei, is SEO geen statisch proces, maar een raamwerk met regels en processen.

Voor de eenvoud kan SEO echter worden opgesplitst in 3 belangrijke fasen:

SEO Overzicht
SEO Overzicht
Technische SEO: Met technische SEO kunt u ervoor zorgen dat zoekmachines uw website kunnen doorzoeken en indexeren zonder problemen.

On-site SEO: Regels die van toepassing zijn op uw site en de inhoud om het zoekmachinevriendelijk te maken.

Off-site SEO: Manieren om uw website of blog te promoten zodat deze hoger in de zoekresultaten kan staan.

Technische SEO
De eerste fase in het SEO-proces heet technische SEO. Zoals de naam al aangeeft, heeft technische SEO niets te maken met de werkelijke inhoud van een website of met website-promotiemethoden.

Het heeft te maken met instellingen die je moet configureren om het werk van zoekmachinecrawlers makkelijker te maken. Meestal, als je eenmaal je technische SEO correct, kan het zijn dat je niet meer te maken hebben met het opnieuw te behandelen.

Aan de andere kant, als je problemen hebt met kruipen en indexeren, kan het een negatieve invloed hebben op je ranking.

Om een technische SEO-audit uit te voeren en ervoor te zorgen dat alles werkt zoals verwacht, lees onze Technische SEO-gids.
On-site SEO
De tweede fase is On-Page SEO. On-Page SEO heeft vooral te maken met de inhoud en andere elementen van een pagina.

In tegenstelling tot technische en off-page SEO, is de belangrijkste focus van on-page SEO is om zoekmachine crawlers voldoende signalen te geven zodat ze de betekenis en context van uw content kunnen begrijpen.

Vergeet niet dat zoekmachines een pagina niet lezen als een mens, dus ze zijn op zoek naar signalen om erachter te komen wat een pagina is alles over.

Het is in dit stadium dat u te maken krijgt met website structuur, SEO trefwoorden, titel optimalisaties, koppen, interne links, beeld SEO, gestructureerde data markup en andere technieken die de juiste signalen kunnen sturen naar zoekmachines.

Indien correct gevolgd, zal SEO op de pagina ook de bruikbaarheid en geloofwaardigheid van een website of blog verbeteren.

Merk op dat content optimalisatie onderdeel is van on-page SEO, maar soms wordt dit ook wel Content SEO genoemd.

Onze On-Page SEO Gids legt de verschillende SEO technieken op de pagina in detail uit.
Off-site SEO
De derde fase is Off-Page SEO.

Naast de wijzigingen die u kunt doen aan uw website (on-site SEO) zodat deze hoger in de SERP’s komt te staan, is de andere manier om de positie van uw website te verbeteren, het gebruik van off-site SEO technieken.

Off-site SEO is over het algemeen bekend als linkbuilding, maar ik geef de voorkeur aan de term website promotie te gebruiken, omdat een goede manier om een website te promoten veel meer methoden en technieken dan het bouwen van links omvat.
Waarom is off-page SEO belangrijk?
In het algemeen, wanneer een gebruiker een zoekopdracht typt, zoekmachine algoritmen kijken in hun index en proberen om de beste pagina’s die de bedoeling van de gebruiker kan voldoen te vinden.

Pagina’s die goede kandidaten zijn, verschijnen op de eerste posities van de zoekresultaten.

Een van de factoren om de positie van een webpagina in de resultaten te bepalen, is het aantal inkomende links (backlinks).

Backlinks zijn een signaal van vertrouwen en afhankelijk van waar de links vandaan komen, kunnen ze grote invloed hebben op uw positie in de ranking.

Als de links afkomstig zijn van bekende en vertrouwde sites, zal uw ranking positief worden beïnvloed.

Als ze betaald zijn links, links in artikel directories, link farms of een resultaat van een uitwisseling, zal uw ranking negatief worden beïnvloed.

Het krijgen van links op deze manier, is een schending van de Google-richtlijnen en zal hoogstwaarschijnlijk ook resulteren in een Google-boete.

Wat kunt u doen om meer links te krijgen?

Dat is een zeer goede vraag en ik ben er zeker van dat als u op het internet naar die zin zoekt, u honderden verschillende antwoorden krijgt.

U kunt dit artikel lezen over hoe u linkbuilding kunt benaderen, maar uw primaire focus ligt niet op het verkrijgen van links, maar op het creëren van goede kwaliteit content voor uw website.

Goede inhoud zal u natuurlijke links die op hun beurt zal u een hoge ranking en verkeer.

Als u probeert om links te kopen of ze op de gemakkelijke manier te krijgen, kunt u tijdelijk succes hebben en dan zie je je website verdwijnen van de bovenste pagina’s na de volgende Google-update.

Wat is de beste manier om te beginnen met het leren van SEO?
De beste manier om SEO te leren is om SEO te oefenen.

Naast het leren van de verschillende concepten en theorieën, de enige manier om SEO te leren, is de enige manier om de verschillende concepten en theorieën te leren.

https://ralfvanveen.com