Een bedrijfsfilm maken doe je niet door alleen maar met je smartphone door de gangen van je bedrijf te lopen en filmpjes te schieten. Een bedrijfsfilm bereikt namelijk alleen zijn doel als het de aandacht van de kijker weet vast te houden en het een professionele uitstraling heeft. Daarom zijn er bepaalde aspecten waar je rekening mee moet houden. Een professioneel bedrijf als Playforward kan je hierbij helpen!

Hou altijd je doel voor ogen met een bedrijfsfilm

Het maken van een bedrijfsfilm is geen doel op zich. Een bedrijfsfilm is een middel binnen de complete marketing van je bedrijf. Deze film dient aan te sluiten bij andere marketinguitingen zoals bijvoorbeeld reclame via e-mails of je informatieve brochures. Een bedrijfsvideo maken is vrij duur omdat het een arbeidsintensief proces is. Dientengevolge wil je natuurlijk wel een video waar geen houdbaarheidsdatum aan verbonden is. Een cruciaal aspect in een bedrijfsfilm is het storytelling-aspect. Met een goed verhaal wek je beleving op bij de klant en geef je betekenis aan jouw boodschap. Vertel niet alleen wat je doet, maar geef ook redenen aan. Voor een goed verhaal is structuur nodig. Gebruik daarom tevens een kop-romp-staartopbouw. Een goed verhaal is bovendien simpel. Hoe lastiger je jouw video maakt, des te groter is de kans dat de kijker afhaakt.

Het belangrijkste wat je moet onthouden: tijd!

De aandachtspanne van een internetgebruiker is kort. Daarom is het wijs om in de eerste twintig seconden van een bedrijfsfilm de aandacht te trekken van de kijker. Hoe doe je dit? Schets bijvoorbeeld een herkenbare situatie of begrijpelijk probleem voor de kijker. Leef je daarom ook in je kijker in voor het maken van de bedrijfsvideo. Voor verdere tips en adviezen kun je ook altijd terecht bij een videomarketingbureau zoals Playforward. Hier werken professionals iedere dag aan jouw bedrijfsfilm en weten ze precies de do’s en de dont’s!